Hizmetlerimiz
GTIP Servisi
HG Gümrük Müşavirliği , Dış Ticaret Mevzuatına tabi tutulacak ürünlerin özelliklerini inceleyerek mesleğinde tecrübeli GTIP uzmanları ile gümrük tarife cetvelindeki uygun pozisyonunun belirlenmesini ve bu şekilde müşterilerinin vergisel bir cezai durum ile karşılaşmamasını sağlamaktadır.
İhracat
- İhraç edilecek eşya ile ilgili mevzuat ön çalışmasının yapılması (gerekli ön izinlerin vs. varsa belirlenmesi),
- Eşya ile ilgili ihracat mevzuatının ve G.T.İ.P. tespitinin yapılması,
- Firmanın sektörüne göre ilgili ihracatçı birliklerine üyelik işlemlerinin yaptırılması,
- Dış ticarette kullanılan belgelerin (ATR., EUR.1, Menşe Şahadetnamesi.. vb) düzenlenmesi ve onayı (ülke durumuna göre konsolosluk tasdik işlemlerinin yaptırılması),
- Bilgisayar ortamında ihracat beyannamelerinin düzenlenmesi ve operasyon sürecinin takip edilerek işlemlerin tamamlanması,
- Yurt dışına gidecek olan vesaik evraklarının müşteri talimatına uygun olarak ilgili bankaya veya nakliyeciye teslim edilmesi,
- Geçici ihracat işlemlerinin ve sürelerinin takibi,
- Süreli işlemlerde vesaiklerin sürelerinin takibi,
- Gümrük çıkış beyannamelerinin kapatılması ve takibi,
- » Kapatılan gümrük çıkış beyannamelerinin ihracatçı nüshalarının firmaya teslimleri,
- Evrak teslim formu ile işlemi biten ihracat dosyası evraklarının firmaya teslimlerinin yapılması,
- İşlemi biten ihracat dosyası evraklarının dijital arşiv ortamında saklanması » Tarafımızca yapılmış olan tüm ihracat işlemlerinin raporlarının aktif olarak istenilen periyodlar da tarafınıza iletilmesi,
- İsteğe bağlı olarak özel raporlama çalışmalarının yapılması,
- Sektörüne göre, yapılacak olan ihracat ürün gruplarına G.T.İ.P çalışması yapılması,
- Rutin gümrükler dışında ki istisnai gümrüklere de ihracat operasyon organizasyonlarının yapılması,
- İhracat işlemlerinin daha güvenli, doğru ve hızlı bir şekilde yapılmasının temini için çağdaş proaktif bir yaklaşımla “sistem entegrasyonları” kurgulayarak işlerlik kazandırılması,
İthalat
- İthal edilecek eşya ile ilgili ön çalışma yapılması (kota, gözetim, standardizasyon, sair kısıtlama ve ön izinlerin tespiti)
- Eşya ile ilgili G.T.İ.P. tespiti » Ordino ve banka evraklarının alınması
- Orijinal tasdikli ilgili belgelerin tasnifinin yapılarak operasyon departmanına teslimi
- Uygun rejimin tatbiki (Dahilde İşleme Rejimi,Antrepo Rejimi v.b.)
- Gümrük onay ve eşyanın muayenesinin yapılması
- Tahakkukların yapılarak ilgili teminat ve vergilerin ödemelerinin yapılması
- Eksiklik, hasar veya hata durumunda tutanakların tutulması ve ilgili birimlerin bilgilendirilmesi
- İlgili firmanın vermiş olduğu talimatta belirtilen adrese malın fiziki teslimi
- Evrak teslim formu ile evrakların müşteriye süratle teslimi
